Belgische BonMush zet groei verder en lanceert nu ook vegan burger op basis van oesterzwammen

 

In maart starten tienduizenden Belgen aan de alsmaar populairder wordende Veggie Challenge en gaan ze de uitdaging aan om minder vlees en vis te eten. Vandaag eet zo’n 32 % van de Belgen minstens drie keer per week vegetarisch en daalde het aandeel van de echte omnivoor opnieuw. Hierdoor zetten ook supermarkten scherp in op het uitbreiden van hun veggie en vegetarisch assortiment. NielsenIQ berekende dat het plantaardige assortiment een omzet van 4.6 % uitmaakt van de aangeboden vleesmarkt bij Belgische retailers. Dat vegetarisch en plantaardig eten lekker én gemakkelijk is, bewijst BonMush. Het West-Vlaamse familiebedrijf brengt sinds 2020 veggie en vegan producten op de markt en veroverde in sneltempo de Belgische en Nederlandse markt met veggie en vegan salades, charcuterie, worsten en burgers. Alle BonMush producten worden gemaakt op basis van duurzame, lokaal geteelde oesterzwammen. Nu lanceert BonMush een nieuwe vegan burger, een nieuwe veggie worst en een nieuwe aantrekkelijke verpakking.

 
Debby Wilmsen